Köztünk élnek - Papp Katalin

Az alábbi cikket partner oldalunktól vettük át. Engedjék meg, hogy ezzel nyissuk rovatunk cikkeinek sorát. Sokan élnek közöttünk akikről nem is tudtuk, hogy mivel foglalkoznak, milyen segítséget tudnak nyújtani, ha probléma merül fel. Papp Katalin egyike ezen személyeknek. Köztünk él és bár egy másik tevékenysége kapcsán ismerjük, mellette még mással is foglalkozik, terápiákat tart problémás gyermekeknek.

 

"Minden gyerek egy A-osztályú Mercedes” – beszélgetés Papp Katalinnal

 

A kép illusztráció„Minden gyerek egy A-osztályú Mercedes, csak nem mindegy, hogy autópályán vagy földúton megyünk vele...” A fenti idézetet Papp Katalin mondta, az Alapozó- és NILD terápiákról folytatott beszélgetésünk során. Katalin 4 éve foglalkozik Alapozó mozgásterápiával és NILD tanulás terápiával Ócsán. Számára a gyerekekkel való foglalkozás egyben munka és hobbi. Célja, hogy segítsen azon gyerekeken, akik tanulási problémákkal küzdenek, vagy akiket nem találtak iskolaérettnek, figyelemzavarosak, esetleg megkésett vagy hibás beszédfejlődésűek, vagy akiknek magatartási problémájuk van.

 

Az Alapozó mozgásterápia egy mozgásfejlesztésen alapuló (u.n. motoszenzoros típusú) idegrendszert fejlesztő terápia, mely során igen magas fokú mozgásügyességig juttatható el a gyermek. A terápia során a mozgásalapot kiegészítik fejlesztő pedagógiai módszerek (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.). A terápia folyamán a mozgásfejlesztési gyakorlatsorok hatnak az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A foglalkozásokon sok mondóka, ének és változatos feladatok sokasága teszi a gyermekek számára is emlékezetessé a terápiás alkalmakat. Az Alapozó Terápia fejleszti  a fejlődéstani nagymozgásokat, a rugalmasságot, az egyensúlyt. Beindítja a beszédfejlődést, erősen fejlődik a rajzkészség, könnyedebbé válik az olvasás, a szövegértés javul, gondolkodási funkciók javulnak.

A NILD Tanulás Terápia egy komplex fejlesztő terápia, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek. A foglakozások során a nyelvi, matematikai és tanulás módszertani területeket úgy fejleszti, hogy közben a gyermek pszichoszociális körülményeit szem előtt tartja. A terápia 26, az összes tanuláshoz szükséges képesség, részképesség fejlesztését lefedi, célja, a mindennapi életben alkalmazható tudás, stratégikus gondolkodás elsajátítása. Éppen ezért felnőtt korban is alkalmazható ez az egyénre szabott fejlesztés, de főként az iskolába, iskolai előkészítőbe járó gyerekeknél használják ezt a technikát. Tehát már 5éves kortól ajánlott alkalmazni, ha a gyermeknél problémák jelennek meg pl. korosztályához képest alacsonyabb teljesítményt nyújt. A NILD terápia lehetőséget nyújt a tehetséggondozásra is, mert a technikák rugalmasan alkalmazhatóak.

Az ócsai foglalkozások előre egyeztetett időpontban, kellemes, a gyermekek igényeinek megfelelő terápiás szobában zajlanak. Heti 2x90 perc foglalkozás javasolt, egyéni és kiscsoportokban, de speciális esetekben a javasolttól eltérő egyéni terápiás rend kialakítására is lehetőség van. A fejlesztéseket minden esetben megelőzi egy felmérés, mely kis részben a szülővel folytatott beszélgetésen, nagy részben a gyermekkel folytatott vizsgálaton alapul. A komplett terápiák hossza a gyermek problémájához mérten változó, de az elért javulás már elég korán észrevehető. A terápiás kezelés során a szülő és a terapeuta szoros együttműködése jelentően befolyásolja az elért sikereket.

 
 

A Terapeuta.
Nézzünk egy kicsit mélyebbre, a dolgok emberi részébe is:

Papp Katalint sokan az Energy Kid’s Tánciskola vezetőjeként ismerik és kevesen tudják róla, hogy milyen sokoldalú ember. A közgazdasági szakközépiskola elvégzése után szakítva a családi hagyományokkal, szívére hallgatva óvópedagógus- és tanító szakon végzett. Már korán tudta, hogy neki gyerekekkel kell foglalkoznia és a tánchoz való erős kötődése révén, megalapította Ócsán az Energy Kid’s Tánciskolát. Foglalkozásai során szembesült azzal, hogy egyes gyerekeknél más-más ütemben halad a koreográfia megtanulása és ekkor találkozott az Alapozó Mozgás Terápiával, melyet azonnal elsajátított, majd szinte azonnal a NILD Tanulás Terápia tudásanyagát is magáévá tette. Táncóráiba beépítette e mozgássorok egyes elemeit, talán ezért is olyan sikeresek tanítványai és Ő maga. Közben végzett tánc- és drámapedagógus lett, majd hogy azokon a gyerekeken is segíthessen, akik túlnyúlnak az ő terápiás lehetőségein, belevágott a gyógypedagógusi szakképzésbe is. Csodálatra méltó, ahogy a gyerekekkel foglakozik, segíteni akar rajtuk. Hihetetlen energiával, szeretettel teszi mindazt, amibe belefog és nem csoda, ha híre olyan gyorsan terjed szájról szájra, hogy naptárja hamar megtelik.

Talán sokan nem is tudtuk, hogy helyben van a segítség, ha probléma merülne fel és nem kell Budapestre elvinni gyermekeinket. Talán sokan bele sem gondolnak, hogy gyermekeiknek a rendszeres mozgás jótékony hatásán túl egyéb ereje is van. Sokan nem is sejtjük, hogy gyermekeink fejlődésére már az anyaméhben eltöltött idő is hatással van, hogy a születés körülményei meghatározóak lehetnek idegrendszeri fejlődése szempontjából, arról nem is beszélve, hogy a nevelése során kapott külső tényezők milyen hatással vannak a fejlődésben levő szervezetre. Sokan csak legyintenek, hogy ügyetlen majd megtanulja, vagy nem elég érett az iskolához és majd utoléri a többieket jövőre. De mi van, ha nem? Ha többet kell tanulással töltenie hátralevő életében azért, hogy tartani tudja a szintet? Mi van akkor, ha más áll a háttérben, egy probléma, amin szakember időben segíteni tud? Ne legyintsünk, kérdezzünk, járjunk utána a dolgoknak. A megoldás helyben van.


A terápiás lehetőségekről részletesebb információ az Energy Kid’s honlapján vagy az alábbi elérhetőségek valamelyikén: Papp Katalin +36 (20) 967-0717, Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Forrás: www.ocsaimamik.hu

Megosztás

Programok

Bejelentkezés